Wednesday, June 2, 2010

lukisan atau realiti?

Masyaallah!
sekali tengok mcm lukisan water kaler.
2 kali tengok rupanya inilah realiti.
walau hujan ribut badai datang menghempas
life goes on.
walaupun bakal abang ipar tak restui nk kontek adik dia
life goes on.
umat akhir zaman
hidup penoh pancaroba
pancasila
dan pancasitara
ikut hati mati
ikut nafsu lesu
mungkin yang kamu fikir baik sebenarnya buruk bagi kamu
dan yang buruk sebenarnya baik bagi kamu.
aku mintak petunjuk yg baik dengan kekuatanMu
aku minta kemurahanMu yang luas
kerana Engkau berkuasa aku tak punya kuasa
Engkau mengetahui dan aku tidak mengetahui
jika Engkau mengetahui perkejaan ini baik bagi ku
agamaku
kehidupan ku
dan hari kemudianku
berikanlah ia padaku
mudahkanlah ia padaku
kemudian berkatilah ia padaku
sebaliknya jika Engkau tahu pekerjaan ini jahat bagiku
agamaku
kehidupan ku
dan hari kemudian ku
maka jauhkanlah ia daripada ku
jauhkan ku darinya
berilah kebaikan dimana jua ia berada
dan jadikanlah aku redha dengan pemberian itu.
amin

No comments: